Alibaba vs. Tencent: Ktorý čínsky gigant je lepšie mať vo svojom portfóliu?

Autor: Martin Krištoff | 27.9.2019 o 16:03 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  64x

Medzi Alibaba Group Holdings (NYSE: BABA) a Tencent Holdings (OTC: TCEHY) je v tomto roku viditeľný rozdiel. Vývoj cien akcií dvoch čínskych lídrov v sektore internetových obchodov sa uberá rozličným smerom.

Obe spoločnosti zasiahli ekonomické ťažkosti ázijského regiónu, ktoré potláčajú spotrebiteľské výdavky a reklamu. Najväčší čínsky gigant elektronického obchodu Alibaba, ktorého akcie tento rok vzrástli o 28 %, však tento pokles zvládol oveľa lepšie ako Tencent. Ten v raste zaostáva a dosiahol v roku 2019 rast cien akcií len 8 %.

Po „bolestivom“ roku 2018, kedy cena akcií spoločnosti Alibaba klesla o 20 %, sa čínska internetová jednotka napriek nepriaznivej geopolitickej situácii vyvíja pomerne sľubne. Naopak, Tencent stratil takmer štvrtinu svojej hodnoty v rovnakom období, keď čínsku ekonomiku zasiahli obavy zo zničujúcej obchodnej vojny so Spojenými štátmi.

Alibaba: Momentum ziskovosti ostáva stabilne silné

Alibaba, ktorej trhy Taobao a Tmall spájajú obchodníkov s čínskymi spotrebiteľmi, vo svojej najnovšej štvrťročnej správe zverejnila údaje o príjmoch. Podľa výsledkov je zrejmé,  že obe platformy zostávajú silné napriek spomaleniu čínskej ekonomiky a narušeniam na makroúrovni. Minulý mesiac Alibaba mierne prekonala očakávania analytikov, keď príjmy spoločnosti vzrástli o 42 %, zatiaľ čo čistý príjem sa viac ako zdvojnásobil.

To, čo izolovalo „čínsky Amazon“ od vplyvu narastajúcej obchodnej vojny medzi USA a Čínou, bol masívny posun spotrebiteľov k internetovým nákupom spojený s propagáciou predaja v celej krajine. Rast v oblasti cloud computingu, ktorý ovláda polovicu trhového podielu krajiny, sa zvýšil o 66 %.

Alibaba má v budúcnosti oveľa väčšiu šancu na rast a diverzifikáciu. Spoločnosť investovala značné prostriedky do expanzie v oblasti cloud computingu otvorením nových dátových centier v Európe, na Strednom východe, v južnej a juhovýchodnej Ázii a na domácom čínskom trhu. Alibaba má jedinečnú príležitosť, aby spojila online a offline svet v potravinovom sektore aj mimo neho. Spoločnosť smeruje hlbšie do nových sfér vrátane financií, zdravotníctva, filmov a hudby.

Tencent: Divízia hier čelí regulačným prekážkam

Tencent, niekedy označovaný aj ako čínsky Facebook, sa naďalej snaží zotaviť zo spomalenia, ktoré zažil minulý rok. Je to preto, že v roku 2018 čínske vládne kontroly zasiahli lukratívny herný biznis. Makro prostredie, v ktorom pôsobí, sa okrem toho zhoršilo, keď spoločnosti výrazne spomalili svoje výdavky na propagáciu Tencentu. Bohužiaľ, veľa makro faktorov, ktoré by podporili zotavenie spoločnosti, stále chýba.

Spoločnosť minulý mesiac reportovala svoje zisky za druhý kvartál. Výnosy z online reklám rástli horšie, ako sa očakávalo. Najnovší dôkaz tejto pretrvávajúcej slabosti prišiel, keď spoločnosť minulý mesiac vykázala svoje príjmy za Q2. Výnosy z online reklám rástli horšie, ako sa očakávalo.

Kým tržby sociálnych médií sa zvýšili o 28 %, príjmy z mediálnych reklám klesli o 7 % kvôli neočakávaným oneskoreniam vo vysielaní niektorých seriálov. Analytici sa okrem hernej divízie sústredia aj na úsilie spoločnosti Tencent o diverzifikáciu svojej príjmovej základne zvýšením predaja služieb WeChat Pay, cloud computingu a správy majetku.

Alibaba, ktorej akcie sa obchodujú na úrovni 170 dolárov za akciu, sa bezpochyby osvedčila ako lepšia investícia pre investorov. Sila spoločnosti v oblasti e-commerce ju udržiava izolovanú od rôznych makro rizík, ktorým čelia ostatní hráči na trhu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Jaroslav Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho čo i len jeden volič poveril touto úlohou.


Už ste čítali?